martinagillberg.blogg.se

I den här bloggen kommer jag att beskriva mitt Examensarbete under min sista termin på förskollärarprogrammet vid Södertörns Högskola. Examensarbetet behandlar montessoripedagogik, värdegrundsarbete och interkulturalitet

Lunneblad 2013 - den mångkulturella förskolan

Publicerad 2018-07-16 21:44:06 i Allmänt, Litteratur,

Den här boken passar mitt arbete väldigt bra. Den beskriver mångkultur, interkulturalitet och mångfald ur samhällsperspektiv. Historik kring läroplanens politiska bakgrund med tanke på integration. 
Exempel på förskollärares konkreta arbete med mångfald, hur trögt det kan gå men att det i dlutet av boken formuleras kunskap och insikter kring mångfald i förskolearbetet. S 127-129 fina slutsatser att koppla till exempel. 

Kapitel 2: s23-31 om mångkulturellt och interkulturellt
En bok vi borde använda oftare stt utgå ifrån på förskolan. Även om jag tycker att vi på just min förskola kommit till de insikter som pedagogerna i denhär boken gjort, och längre. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela