martinagillberg.blogg.se

I den här bloggen kommer jag att beskriva mitt Examensarbete under min sista termin på förskollärarprogrammet vid Södertörns Högskola. Examensarbetet behandlar montessoripedagogik, värdegrundsarbete och interkulturalitet

Montessoripedagogik översiktslitteratur

Publicerad 2018-07-09 13:24:51 i Allmänt, Litteratur,

Nu läser jag 
Hedlund, N. (1995) Följ barnet! Frågor och svar om modern montessoripedagogik. Stockholm: Förlagshuset Gothia.
Hainstock G, E. (1999) Montessori från grunden. Finland: WSOY.
Sköld Wennerström, K. & Bröderman Smeds, M. (2009) Montesdoripedagogik i förskola och skola. Stockholm: Natur & Kultur.

(null)

Jag ska bestämma mig för vilken jag vill rekommendera andra att läsa främst. 
Jag söker intressanta delar kring normer, kritik mot montessori, konflikter med lpfö 98 och mångfald. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela