martinagillberg.blogg.se

I den här bloggen kommer jag att beskriva mitt Examensarbete under min sista termin på förskollärarprogrammet vid Södertörns Högskola. Examensarbetet behandlar montessoripedagogik, värdegrundsarbete och interkulturalitet

Imorgon Italien

Publicerad 2018-10-06 15:55:05 i Allmänt,

Imorgon reser jag till Rom och Italien för att göra mitt fältarbete. Jag kommer att besöka två montessoriförskolor i Rom för observationer och intervjuer.
Den ena förskolan har jag kommunicerat mer med och den andra lite kortare men jag har höga förhoppningar om att båda besöken ska gå bra. Jag är lite nervös! Det är väl en bra sak tänker jag :-)
 
Jag har fått hjälp av fantastiska Vibha Dahiya att översätta mina intervjufrågor till engelska och av Adeile Hustad att översätta dem till italienska. Då tänker jag att det jag vill fråga om kommer att gå fram. Jag ska rulla iväg till min arbetsplats nu för att skriva ut dem också. 
 
Vad har jag glömt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela