martinagillberg.blogg.se

I den här bloggen kommer jag att beskriva mitt Examensarbete under min sista termin på förskollärarprogrammet vid Södertörns Högskola. Examensarbetet behandlar montessoripedagogik, värdegrundsarbete och interkulturalitet

Skrivkramp

Publicerad 2018-10-14 14:29:36 i Allmänt,

 
 
Efter handledningstillfälle 2 känner jag mig väldigt förvirrad och full av beslutsångest.
Jag tänkte att jag hade så kalrt för mig vad det är jag vill arbeta med i den här uppsatsen, men efter diskussion kring vilken typ av forskning eller vetenskap det är jag arbetar med så vet jag inte längre. 
Är det en diskursanalys jag håller på med? Vill jag analysera vad som påverkar pedgogerna i montessoriförskolorna i de olika länderna och hur det i sin tur påverkar barnen?
Eller är jag ute efter att tolka det som mina informanter berättar och gör? Jag tolkar något som de tolkar?
Eller tittar jag på fenomen? Kulturer? Är jag socialkonstruktivist?
Jag känner mig som allt detta i en enda forskare. Det måste väl också kunna vara möjligt?
 
Innan jag har rett ut det här med forskningsansatsen så kommer jag liksom inte vidare. Det stör mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela