martinagillberg.blogg.se

I den här bloggen kommer jag att beskriva mitt Examensarbete under min sista termin på förskollärarprogrammet vid Södertörns Högskola. Examensarbetet behandlar montessoripedagogik, värdegrundsarbete och interkulturalitet

Kursstart och handledning

Publicerad 2018-09-20 21:40:13 i Allmänt,

Idag var jag på kursintroduktion till kursen "Självständigt vetenskapligt arbete" och har också träffat min handledare för en första genomgång av min text hittills. 
Det känns bra, jag har fått nya ingångar, tips, struktur och stöd. Jag känner att jag vill börja bearbeta texten direkt för att inte glömma allt jag funderat på idag som är relevant att ha med och som påverkar textarbetet.
 
Mitt hittills spretiga stoff ska nu formas och omformuleras. Jag ska läsa mer forskning som är relevant för mina frågeställningar, och söka mer forskning självständigt för att hitta en bra bas. Jag känner mig positiv.
 
Det som alltid är trevligt med att åka till Södertörn är mina klasskompisar. Det är väldigt mysigt att ses och just nu är det nästan bara prat om examensarbetena så vi måste nästan tvinga oss att gå från våra studentroller till det privata på rasten. Jag är glad att mitt arbete hittills känns roligt att hålla på med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela